tisdag 2 juni 2015

Top Ten Tuesday

Veckans ttt lyder frågan om "Top Ten Books I'd Love To See As Movies/Tv Shows". Vi sätter igång på en gång!

  1. En man som heter Ove. Jag vet att det kommer en film på den här ganska snart, men jag tänkte faktiskt flera gånger när jag läste att "Det här skulle bli en så bra film!"
  2. Eleanor & Park. Jag läser denna just nu och jag får känslan av att det här är lite Napoleon Dynamite blandat med andra fina filmer som utspelar sig under 80-talet. Soundtracket? Alla blandband förstås. 
  3. Panic. Herregud säger jag bara. Bättre adrenalin-rush än Divergent, jag lovar.
  4. Vi är alla helt utom oss, såklart med samma berättarteknik som i boken. Hade kanske blivit knepigt, men jag har någon romantiserad dröm om att det skulle funka. 
  5. I'll give you the sun, för jisses vilken fin historia det är. Och så samma berättarteknik här som i boken. 
  6. Min mormor hälsar och säger förlåt eftersom det bara skulle vara så himla kul att se Elsa, monstret och hunden tillsammans. 

Det finns säkerligen många fler och bättre böcker som skulle kunna bli film eller tv-serie, men nu sitter jag med noll inspiration så det här får ni hålla er till godo med. 

Har ni några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar