fredag 8 augusti 2014

Jag kom in!

Min största dröm i livet just nu är ju att bli bokförläggare. Eller att få jobba på förlag. Vad som helst som har med förlag att göra egentligen! Även korrekturläsning (alltså att få vara betald grammatik-nazi. Drömmen, eller hur?). Så i tre år har jag pluggat och läst ögonen ur mig för att få en kandidatexamen, så att jag kunde söka kursen "Förlagskunskap". Kursen krävde både kandidatexamen och personligt brev. Och jag kom in! Jag trodde inte det ett tag, om jag ska vara helt ärlig. Detta var den enda kursen jag sökte, eftersom jag inte ville läsa något annat, och efter det första urvalet stod jag som sjätte reserv. Jag var helt övertygad om att ingen skulle tacka nej (vilken idiot tackar liksom nej till denna kurs?) men efter andra urvalet i onsdags så visade det sig att det fanns sex personer som faktiskt tackade nej. Och jag kom in! Haha det här är helt galet, och jag är så otroligt, innerligt glad. Jag kommer liksom få jobba med att läsa böcker. Vilket drömliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar