torsdag 19 juni 2014

Post-DH-sjukan

När vi samlas ca 600 personer i crew och 25 000 deltagare på ett och samma ställe under tre dygn, då är det inte så konstigt att en går och blir sjuk. Det är rentav väntat, och just på DreamHack har vi ett eget ord för denna sjukdom: DH-sjukan. Den brukar bestå av lite feber, halsont och förkylning. Sambon har mått ordentligt dåligt sen vi kom hem och jag kände idag att jag på jobbet bara mådde sämre och sämre. Kollade tempen hemma, och mycket riktigt hade jag lite feber. Ikväll får jag sova tidigt!

Men, när det kommer till att vara sjuk, vad är då mysigare än att ligga i sängen med en riktigt bra bok?! Vad gillar ni att läsa när ni är sjuka? Är det samma bok som vanligt eller nån som har mer mysfaktor än andra? Jag brukar vilja läsa tidningar, som ELLE, just eftersom en då inte behöver tänka så mycket och hänga med i någon komplicerad handling, haha. Dock så kommer jag nog faktiskt börja på en ny bok idag! Den låg så fint på min hallmatta när jag kom hem idag, mitt första recensions-ex! Alltså det här är lite magiskt! För ett par veckor sedan blev jag tillfrågad om jag ville recensera den första boken i en trilogi från en debuterande författare. Klart jag ville!

I boken fanns den här fina hälsningen:


Recensionsdatum är i augusti så till dess får ni hålla till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar