torsdag 26 juni 2014

Sommarenkät!


Även jag tänkte ta och göra den här sommarenkäten, även fast jag är typ sist av alla. Nåja.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman
Under vintergatans alla stjärnor - Camilla Davidsson
Panic - Lauren Oliver
Game of thrones-böckerna (det är ett par böcker ja jag vet)

Det här är väl kanske inte böcker jag måste hinna läsa i sommar, men det är de böcker på min TBR-lista som jag ser fram emot allra mest.


2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
I kroppen min - Kristian Gidlund. Jag har grämt mig så mycket inför att ta tag i den här boken. När jag fick höra om det hemska som hänt honom, och att han skrev om det på en blogg, så läste jag den. Jag läste och läste och fick upp hoppet när han en dag skrev "det här blir mitt sista inlägg här, jag är frisk" (eller nåt liknande) och hur ledsen jag blev när jag sen fick se att cancern var tillbaka. Jag tror jag är rädd för att släppa taget om den här boken, för då är det liksom över. Då är hans historia över i min värld. Och dessutom så vill  jag inte sitta och gråta på bussen till jobbet, hehe.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På uteplatsen, i en stol under taket av löv som skapas varje sommar.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Jag kommer ju att jobba typ hela sommaren, så det blir nog på vägen till och från jobbet. Jag kommer ha ungefär en timmes resväg, och jag kommer även passa på att läsa på luncherna, för att få en liten paus från jobbet.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Har verkligen ingen aning. Jag hoppas på Min mormor... men med de extremt höga förväntningar jag har på Backman efter En man som heter Ove så hoppas jag verkligen att jag inte blir besviken.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Ehm...en bok de sett fram emot länge och som ger fina sommarkänslor låter bra.

7. Strand eller hängmatta?
Båda! Men helst hängmatta eftersom jag hatar att få sand i böcker. Eller typ överallt för det är stört omöjligt att sätta sin fot på en strand utan att hitta sand i örat i tre veckor efter. 

8. Deckare eller roman?
Roman.

9. Favoritgenre?
Oftast YA men det mesta brukar slinka ner :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar