måndag 11 augusti 2014

Ebola och World War Z

Jag bestämde mig för ett tag sen (under mitt köpstopp) att jag bara skulle läsa böcker som jag redan hade hemma, innan jag fick köpa nya (observera köpa nya, att få nya eller liknande är inte fusk). Så i samband med att jag köpte Shopstop köpte jag även World War Z eftersom jag velat läsa boken ända sen jag hörde att filmen med samma namn var baserad på en bok. Så jag började med den för ett tag sen. Samtidigt som Ebola-utbrottet. Det kanske inte var det smartaste som jag kunde göra! I och med att boken är skriven på ett så verklighetstroget sätt så känns det som om allt som beskrivs skulle kunna ha hänt på riktigt. Och att sen läsa om de nya utbrotten gör att gränsen mellan verklighet och fiktion känns väldigt svävande.
Att jag dessutom gått och blivit sjuk de senaste dagarna med feber och halsont gör ju inte att det känns nämnvärt bättre att läsa denna boken precis just nu (när jag blir orolig över något och låter min fantasi skena iväg, ja då skenar den iväg ordentligt). Men det är säkert bara nån lätt halsfluss eller nåt jag fått (hoppas jag).

Är ni oroliga för utbrottet? Tror ni att zombieapokalypsen skulle kunna inträffa på riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar