måndag 2 mars 2015

Februarirapport + uppdateringar

Hej mars, hejdå februari (äntligen, jag är så fruktansvärt trött på denna mellanmånad som liksom bara..finns där. Inget roligt händer i februari. Förutom möjligen alla hjärtans dag då).

Vi kanske kan börja med att förklara att jag troligtvis inte kommer vara särskilt aktiv här på sisådär +/- två veckor. Kursen jag läser just nu heter något så inspirerande som "Projektarbete" och betyder att jag ska producera något som är värt ca 15 högskolepoäng. Eftersom jag är teoretiskt lagd (och inte praktisk som mina fina klasskamrater som alla gör helt galet coola saker) så skriver jag en tråkig uppsats om digitalisering av ungdomsböcker. Okej, tråkig kanske den inte är (den var det fram till ungefär igår då jag insåg att jag inte behöver hålla mig till ett enda ämne, utan kan diskutera vad tusan jag vill i princip) men jag har väl inte varit jätteinspirerad hittills. Därför har mina dagar bestått av lite skriva, mycket tänka, mer klagande och en hel del spelande och inte så mycket läsande alls.

Det jag egentligen vill komma fram till är väl detta: jag har inga fina recensioner på lager än så länge, eventuellt att det kommer någon senare under denna period om (och det är ett stort om) jag hinner läsa klart Odinsbarn som jag håller på med just nu (säger tjejen som köpte Råta här om dagen utifall att hon skulle bli klar med den första boken under tiden som jag är här i Norge (juste, jag är i Norge om jag glömde skriva det tidigare. Det är rätt så trevligt här. Vi kan prata om Outland som jag besökte här en annan gång, okej?)).

Dock så hann jag läsa lite lite grann under februari. Ungefär dessa:

6. Artemis Fowl, Eoin Colfer
7. Korpmåne, Therese Henriksson
8. The sky is everywhere, Jandy Nelson
9. Panic, Lauren Oliver 

Artemis Fowl är eventuellt lite fusk eftersom jag påbörjade den i januari, men den blev utläst för ett par dagar sedan. Månadens bästa är helt klar The sky is everywhere på grund av språket, men den som var mest nervkittlande var Panic. Sen så har jag också som sagt påbörjat Odinsbarn under månaden. 

Det var allt för mig, ha det jättebra tills vi hörs igen! (Och om det är någon som har något tips på bra tidningsartiklar och liknande på ämnet digitala barn- och ungdomsböcker, säg till vetja!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar