tisdag 31 mars 2015

Top Ten Tuesday!

Veckans top ten tuesday handlar om "Ten Books You Recently Added To Your To-Be-Read List" och eftersom jag nu spenderat en vecka i ett jättestort förlagshus så är det en del!


  1. Tankar mellan hjärtslag, Neftali Milfuegos - eftersom hans debut-inlägg i Svensk Bokhandels katalog för vårens böcker berörde mig så himla djupt.
  2. Öppnas i händelse av min död, Liane Moriraty - främst på grund av efternamnet (Sherlock-fan för alltid) men också för att den känns spännande och bra. Plus att det inte är en ungdomsbok, hör och häpna.
  3. Mördarens apa, Jakob Wegelius - jag har suttit med diverse material till denna bok i två dagar nu och insåg att jag inte ens läst den?! 
  4. I'll give you the sun, Jandy Nelson - denna står i min bokhylla sedan ett par veckor tillbaka, men jag har haft så mycket annat att läsa på senaste.
  5. Blodregn-serien, Mats Wahl - jag lyssnade på ett författarsamtal med honom förra veckan, och insåg att det här nog är en sådan serie som jag skulle falla för direkt.
  6. Mortal Instruments, Cassandra Clare - eftersom bok nummer fyra snart kommer ut hos oss känns det som en bra serie att börja på innan det sker.
  7. Where rainbows end, Cecelia Ahern - denna är filmen som Love, Rosie är baserad på, och den såg jag här om dagen. Såklart så skriver jag upp alla böcker som blivit till bra filmer!
  8. House of leaves, Mark Z. Danielewski - jag köpte ju denna boken när en kursare berättade om den och jag blev kär i idén om boken, men jag har inte haft tid att läsa den än!
  9. Kickar, Staffan Cederborg - jag ska läsa denna till en liten träff senare under åren så den måste ju såklart läsas, med förväntan!
  10. Half bad - ondskans son, Sally Green - samma som ovan!

Jag läser just nu även Råta av Siri Pettersen (som jag träffade förra veckan och pratade med, samt fick en kram av!) och Nattsagor för sömnlösa av Johanna Wester. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar