fredag 1 maj 2015

Läst i april

Så denna månads läsning gör mig faktiskt lite lite besviken. Inte för att jag läst få böcker - jag har läst massor om en ser till att jag läser en massa manus på praktiken hela dagarna. Men det räknas inte, så här kommer min läs-lista för april..

16. Girl Online, Zoella
17. Huset mittemot, Alex Haridi
18. Vanishing Girls, Lauren Oliver
19. Oceanen vid vägens slut, Neil Gaiman

Ska dock smyga in några titlar till här, till exempel Råta som jag faktiskt läste ut i april (men påbörjade i mars) och Half Bad som jag påbörjade sista mars och avslutade 14:e april. Sen har jag i skrivande stund inte heller avslutat Oceanen vid vägens slut men vi kan låtsas.

Månadens höjdpunkt då? Ja förutom att jag läste ut helt fantastiska Råta så är det Vanishing Girls (hoppas på att Oliver för alltid kommer att hålla en lika hög nivå i sitt skrivande, från och med nu blir det nämligen auto-köp på allt hon skriver). Dock har vi ett par bubblare den här månaden och det är...alla böcker! Girl Online är så sjukt gullig och romantisk att jag blir alldeles kär i allt på nytt (pojkvännen fick ett antal gulliga sms "från ingenstans" på grund av den här himla boken). Och Huset mittemot var så himla obehaglig, och jag vet fortfarande inte om vad som hände var på riktigt eller inte. Jag gillar sådana böcker, som lämnar en med lite frågor! 

Slutligen håller jag ju på med Oceanen vid vägens slut och hittills är det en så himla vacker bok. Språket är underbart, historien är läskig men samtidigt så självklar att den känns konstigt att den känns konstig (om ni förstår vad jag menar...). Nåväl, hittills är det väldigt uppskattad läsning, och min första bok från Neil Gaiman någonsin! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar