onsdag 3 juni 2015

Läst i maj

Några dagar sent, men här kommer en liten lista på vilka böcker jag läste i maj. Det blev inte så mycket läst den här månaden heller, men så kan det vara när en sitter och läser spännande manus hela dagarna på praktiken. Men, här följer en lista på vad jag läst i maj:

20. I’ll give you the sun, Jandy Nelson
21. Vi är alla helt utom oss, Karen Joy Fowler
22. Stjärnstenen, Jo Salmson
23. Eleanor & Park, Rainbow Rowell
24. Liten, Stina Wirsén

Månadens absoluta favorit är Jandy Nelsons, tätt följd av Vi är alla. Vilka berättelser. Vilken berättarteknik. Så vackert. En annan nybliven favorit är Eleanor & Park som jag håller på med just nu (men den kommer nog att vara utläst innan maj är slut, eftersom jag skriver det här den 30:e maj så fuskar jag lite och leker synsk). Liten är förvisso en bilderbok och tog mig ca fem minuter att bläddra igenom, men den är viktig som tusan.

Vi kan också ta och prata lite om hur det kommer gå med min utmaning som jag satte för mig själv i början av året, nämligen att läsa 100 böcker det här året. Just nu ser det ju lite dystert ut då halva året snart gått och jag är ungefär en fjärdedel igenom. Men, jag kommer förhoppningsvis vara ganska ledig i sommar så då blir det nog mer läsning gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar