fredag 21 november 2014

Bokbloggsjerka 21-24 november

Även fast jag kanske inte läser så mycket just nu så kan jag ju i alla fall berätta om varför jag läser, vilket är i fokus i veckans bokblossjerka!

När jag fick min första roman i present så förälskade jag nog mig i att vara inne i en annan värld än den jag levde i. Jag kunde komma bort från min verklighet och lära känna andra personer (läs karaktärer) än de jag redan hade i mitt liv. Jag fick läsa när jag åkte den långa vägen till och från skolan när jag blev 12, och det blev en vana att få läsa så mycket hela tiden. Det ger mig ett lugn att sätta mig med en bok och en kopp te, eller det allra bästa är förstås att bada och läsa samtidigt. Sen är det väldigt väldigt underhållande att läsa, och det är ju trots allt något jag vill jobba med!

On another note: nu är den här kursen äntligen över och vår presentation hölls idag. Nästa kurs kommer nog vara mer praktiskt lagd än denna och jag hoppas på att läslusten kommer tillbaka. För att vara ärlig så började jag på The girl with all the gifts igår (en av alla tre böcker jag börjat läsa men sedan lagt ner efter en kort stund) och den är faktiskt riktigt bra, bara 50 sidor in i boken! Imorgon åker jag till Jönköping för att vara med och bygga upp och jobba på Dreamhack, världens största datorfestival. Så om en vecka är jag tillbaka, förhoppningsvis med en massa läslust och energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar