fredag 7 november 2014

Bokbloggsjerka!

Veckans bokbloggsjerka handlar om vad som står på ens önskelista till julen! Jag får varje år smått panik eftersom jag dels inte vet vad jag ska önska mig (tycker att jag har allt, och det jag inte har, det kan jag köpa väldigt lätt) eller så är det saker som är alldeles för dyra för att någon över huvud taget skulle kunna tänka sig att köpa det åt mig. I år har jag dock tre saker på min önskelista:
- en årsprenumeration på Svensk Bokhandel. Det är en branschtidning med extremt nyttig info för någon som jobbar inom förlagsbranschen, eller med böcker över huvud taget. Tillsammans med prenumerationen får en även de tre katalogerna med årets böcker (en bokbloggares dröm).
- ett jobb inom förlagsbranschen. I och med min praktik hoppas jag innerligen att det kan leda vidare till någonting, i alla fall ett litet jobb på kanske deltid, eller att jag får frilansa innan jag blir fast anställd. Praktiken är dock i slutet av nästa termin, så det blir i så fall en försenad julklapp.
- obegränsat med pengar så att jag kan köpa allt som finns på Lush. Eller, allt som finns på Lush. Eller, en massa mysiga badbomber så jag kan ta långa bad med mycket läsning.

Nej, det är inga böcker på min lista än så länge. Dels så gissar jag på att de böckerna som är nya, som jag verkligen vill läsa, kommer att hamna hos mig så småningom ändå, och dels så vet jag inte riktigt hur den senare höstens utgivning ser ut ärligt talat (skolan tar väldigt mycket tid just nu).

Vad önskar ni er? Har ni några bra tips på vad en borde önska sig, eller kanske på vad jag skulle kunna ge min familj i julklapp? Börjar få dålig fantasi här, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar