måndag 21 september 2015

Goodreads-taggen

Jag hittade den här listan för ett bra tag sedan, men fick för mig att göra den nu, när det är måndag och allt! Och som vanligt, om ni vill kopiera och göra den själva, kör på, jag taggar ingen speciell.

What was the last book you marked as ”read”?
Jag läste precis (eller, för typ två timmar sedan (som i två timmar innan jag skrev detta inlägg, dvs för tre dagar sedan när du läser detta)) ut Gone girl av Gillian Flynn (japp, jag läste en deckare, recension kommer strax).

What are you ”currently reading”?
Det här är lite pinsamt men jag påbörjar ibland böcker som jag inte avslutar på ett bra tag. Jag har påbörjat Beautiful CreaturesWizard of Oz and Other Wonderful Books of Oz, samt World War Z (att läsa den samtidigt som ebola-epidemin utspelade sig blev lite mycket). Det här är alltså böcker som jag läst en bra bit i (mer än första kapitlet, vilket jag gjorde med Evna och första Harry Potter nyligen).

What was the last book you marked as ”to read”?
Evna av Siri Pettersen (den ligger i bokhyllan, jag ska läsa den snart, jag lovar).

What book do you plan on reading next?
Samma som ovan då. Om jag orkar med norskan för tillfället.

Are you doing a 2015 Reading Challenge?
Ja, mitt mål är att läsa 100 böcker men just nu ligger jag på hela 44 böcker lästa. Ligger alltså bak med 27 böcker, enligt Goodreads schema. Behöver jag säga att målet är mer en "coolt om jag klarar det"-siffra?

Do you have a wish-list?
Nej, visste inte ens att det fanns om jag ska vara ärlig. Jag lägger alla mina önskeböcker i en annan lista som jag har på Trello.

What book do you plan on buying next?
Ingen aning! Det som ser bra ut i bokaffären nästa gång jag "bara ska titta lite" kanske. Eller så lägger jag en beställning på alla höstböcker som jag vill läsa när de kommit ut.

Do you have favourite quotes on Goodreads?
Nej, inga alls faktiskt. Behöver jag säga att jag inte är så aktiv på Goodreads förutom att logga böcker?

Who are your favourite authors?
Enligt Goodreads eller mig själv? Murakami har ju alltid en speciell plats i hjärtat, vilket betyder autobuy när han kommer ut med nytt. Förutom honom så är ju Jandy Nelson en ny favorit, samt Lauren Oliver. Fast ärligt talat, den här frågan har jag ju svarat på så många gånger så det måste ni väl ändå veta vid det här laget?

Have you joined any groups?
En! Geek Women Unite - Sweden. Den gruppen finns även på Facebook, och det är typ bästa gruppen på Facebook. Är inte aktiv över huvud taget, men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar