onsdag 16 september 2015

Internetproblem

Så fint att jag hade en hel vecka med tidsinställda inlägg där veckan började med "jag är tillbaka" och så var jag visst inte det. Men det är inte mitt fel! På tisdagen för två veckor sedan så bestämde sig vår internetleverantör för att lägga ner. De hade nämligen blivit uppköpta av ett annat företag och snart skulle vi få nya leverantören. "Snart" som i "kanske om två veckor men vi vet inte säkert". Så vi har raidat datorerna på serier och filmer som vi redan har (Netflix var ju inte att tänka på när killen har 1 GB internet på telefonen och jag inte ens har haft ett telefonabonnemang här i Norge) och försökt överleva utan konstant tillgång till denna underbara uppfinning.

Tips på saker en kan göra när en inte har internet:

  • Kolla på Attack on Titan
  • Bli förkrossade över att vi inte har säsong två i ovan nämnda serie
  • Bli lite mer förkrossad över att du inte kan hitta säsong två ens när du får internet
  • Kolla på Bron (båda säsongerna) och bättra på din danska
  • Kolla på The tunnel (som alltså är den brittiska-franska versionen av Bron) och öva upp din franska
  • Städa ofrivilligt mycket
  • Börja på ett nytt jobb 
Typ det har våra två veckor bestått av. Plus lite läsning (fast mycket mindre än vad som vore rimligt i ett internet-löst tillstånd). 

Så, från och med imorgon så är vi igång som vanligt igen. Okej? Bra, då säger vi så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar