måndag 5 maj 2014

The Secret Life of Walter Mitty

Jag såg just filmen The Secret Life of Walter Mitty och jisses vilken underbar film. Jag läste novellen som filmen är baserad på för ett par veckor sedan, och jag måste ärligt talat säga att jag blev lite besviken. Jag trodde ju att novellen för det första skulle vara en bok, eftersom den blivit adapterad till film. Men icke - jag läste ut hela novellen under tiden som min sambo gjorde sig i ordning för att gå och lägga sig ungefär. Historien var kort, men fängslande. Jag gillade verkligen hur den fina övergången mellan verklighet och fantasi var svår att urskilja. Och precis så är det i filmen, ena sekunden är jag säker på att det som sker är på riktigt, andra sekunden börjar jag tvivla, tredje sekunden är det självklart att det var en fantasi. Dock så blir jag så otroligt fascinerad av Walter Mittys fantasi. Både i novellen och i filmen.

Kort sagt - se den filmen. Den var otroligt vacker och har ett fint budskap.

"Dawn is coming, open your eyes"
-
Jose Gonzalez - Stay Alive



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar