torsdag 8 januari 2015

Julklappar

Vi håller fast vid 2014 ännu lite till och tar en titt på vilka litterära julklappar jag fick!

Ända sedan min mormor fick höra vem som fick Nobelpriset i litteratur, samt förstod detta med att jag älskar att läsa, så har hon pratat Modiano med mig. Jag har inte läst något av honom tidigare, så då tog hon tillfället i akt att ge mig två av hans verk.
Lilla Smycket och Catherine Certitude fick jag då, där Catherine är en barnbok med en del illustrationer (samt på engelska).





















Jag fick även den roliga boken Skum kanin med ananassmak av Stellan Löfving och David Stark. Den innehåller bilder på reklam, artiklar, ja helt enkelt text som är extremt fel. Felstavad, eller innehåller ett syftningsfel eller är särskrivet osv osv. Min styvfar tog tillfället i akt att skärma av julen genom att läsa igenom hela boken under den tiden vi var hos mormor, och han skrattade gott åt det som stod i den.

















Sist men inte minst så fick jag av min styvmamma Mister God, This Is Anna av Fynn. När jag var liten och min pappa var på Svalbard en hel sommar och jag fick den briljanta idén att se på Morden i Midsummer med henne så tröstade hon mig genom att börja läsa Herr Gud, det är Anna för mig. Nu fick jag den, på originalspråk dessutom! Jag är både lite rädd och väldigt förväntansfull inför att läsa denna, då jag vill att den ska vara så bra som jag minns den. Det ska bli spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar