onsdag 7 januari 2015

Nyårslöften?

I och med det nya året så brukar de allra flesta bestämma sig för att bli en ny människa, vilket görs bäst med nyårslöften. Jag slopade det här med löften för ett par år sen och började använda ordet mål istället. Jag har ett par nyårsmål som jag vill uppnå under 2015, men det är inget tvång inblandat i det hela. 

Bokmässigt så vill jag utveckla mitt läsande så att det är mer av en självklarhet i vardagen än vad det varit hittills. Förut har jag läst när jag rest endast för att jag inte känt för att kolla igenom min telefon eller liknande. Framöver hoppas jag att jag läser åtminstone ett kapitel per dag för att jag vill läsa, inte bara för att det inte finns något bättre att göra. 
Jag vill även läsa 100 böcker detta år. Samt klara kaosutmaningen. 
Jag ska även bli bättre på att dokumentera vilka böcker jag läser och när. Hittills har jag varit ganska dålig på att använda mig av exempelvis Goodreads. 
Jag funderar även på att läsa fler böcker på andra språk än svenska. Nog för att jag tycker om böcker på svenska, men originalspråket blir oftast så himla mycket bättre. Jag vill dessutom lära mig fler språk, och då tror jag att läsning är ett bra verktyg för mig! 

Förutom den litterära biten så tänkte jag även försöka lära mig teckenspråk, dels eftersom det verkar vara extremt användbart och dels var helt underbart när en hel grupp med människor som tecknade kom på tunnelbanan och hade en livlig diskussion utan att göra ett ljud ifrån sig. 

Har ni några nyårsmål eller något speciellt ni vill lära er? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar