tisdag 25 mars 2014

Top Ten Things On My Bookish Bucket List

I Top Ten Tuesday  denna vecka handlar det om bokrelaterade saker man vill hinna göra innan man dör. Så...ska vi bara ta och slänga in den där boken 1001 böcker du måste läsa innan du dör på listan? Nej skämt åsido, klart vi ska få till en lista av detta!

  1. Få mitt drömjobb som bokförläggare. Det skulle vara helt underbart att få jobba med att läsa böcker hela dagarna!
  2. Läsa klart alla böcker jag har på min bok-lista (ja jag har en lång lista med böcker som jag vill läsa. Den listan kommer definitivt att fyllas på med fler böcker framöver)
  3. Besöka Harry Potter-världen. Jag växte ju upp med Harry Potter och att få åka till den världen vore helt otroligt fantastiskt!
  4. Besöka Hobbiton. Även fast jag faktiskt inte läst Tolkiens böcker (nej inte en enda. Än) så vill jag jättegärna åka dit. Verkar superhäftigt!
  5. Ha ett bibliotek i mitt hus. Jag pratar alltså om ett helt rum fullt med bokhyllor, som täcker väggarna, och ett gäng skönt stolar och soffor med en massa lampor som ger ett bra ljus för att läsa. Det behöver inte vara lika stort som Belles i Skönheten och Odjuret, men något åt det hållet. 
  6. Skriva en bok. Det är lite av en hemlig dröm, och på grund av dåligt självförtroende så tror jag inte att jag någonsin skulle kunna skriva något så pass bra att det skulle kunna bli publicerat. Men det vore himla häftigt. 

Jag vet inte om jag kommer på så mycket mer just nu. Det finns säkert en massa saker som jag missat, men som vanligt så måste man ju missa någonting. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar