måndag 17 mars 2014

Välkommen!

Hej och välkommen till min nystartade lilla blogg! Jag är en obotlig boknörd, och jag hoppas att det kommer märkas här i mitt lilla krypin. Jag har nämligen läst ordentliga böcker, romaner, sedan jag var ungefär åtta år gammal. För det har jag att tacka min pappas fru som på min åttaårs-dag gav mig "Det blåser på månen" av Eric Linklater. Sedan dess har jag varit totalt frälst av den värld böcker bygger upp, och den inspiration jag får av dem!

Förutom att läsa så håller jag just nu på att studera för att få jobba inom förlag - det vill säga läsa ännu mer, fast jag får betalt för det! I skrivande stund är jag inne på min tredje termin litteraturvetenskap på Stockholms Universitet, och till sommaren har jag en kandidatexamen i ämnet (om allt går som det ska, såklart). Därefter väntar ett år på historiska institutionen och Förlagskunskap (om allt går som det ska, såklart) och sen är jag klar!

Tack vare dessa tre terminer i litteraturvetenskap har jag bara blivit mer och mer frälst av böckernas värld och min nuvarande to-read-list är ungefär 40-50 titlar lång, give or take, och nya titlar läggs hela tiden till listan.

Nog om mig, från och med nu blir det fokus på historierna. Häng med vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar