fredag 4 juli 2014

The Wit & Wisdom of Tyrion Lannister

När jag fyllde år fick jag den här boken i present av min kompis och granne. Tyvärr har jag inte läst de andra böckerna i Game of Thrones-serien, men denna bok är kort och gott en citat-bok med citat från Tyrion Lannister. Boken är uppdelad i olika delar, som "On being a dwarf", "On music", "On the human condition" med olika citat från böckerna som passar in i de olika kapitlen. Jag älskar Tyrion i serien, och ser verkligen fram emot att läsa böckerna sen. När jag har tid. Och lust. Eller, lust har jag ju, men det här med att ge sig in i projektet att läsa sju (eller ja, idag finns det ju bara fem) böcker à typ 700-1000 sidor känns lite överväldigande just nu (Det händer nämligen ganska stora saker för mig snart, hoppas jag, och jag behöver något lättläst tills dess att livet lugnat ner sig lite).

I alla fall, till dess att jag börjar läsa böckerna kan Tyrions citat hålla mig sällskap! Här följer två citat från boken som jag tyckte var utomordentligt bra:


Framför allt detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar