lördag 19 juli 2014

TMI-tagg (too much information. Eller, onödig info kanske)

1. Vad har du på dig?
Jeans och en early-bird t-shirt från DreamHack Summer 2013 (som crew "lånade" jag en trots att jag inte köpt en early bird-biljett, hehe)

2. Hur lång är du?
1,69 tror jag.

3. Några piercingar?
Kanske kan dra igenom örhängen i mina hål i öronen, men de håller på att växa igen just nu. 

4. OTP?
= One True Pairing – your favorite combination of characters in a fandom (var tvungen att googla). Oj. Ehm...Ron och Hermione är ju awesome i hur de är varandras motsatser på många sätt. Även Qs kompisar i Paper Towns är smått fantastiska. Även Kaylee och Mal i Firefly.

5. Favoritprogram/tv-serie?
Ska jag välja bara en? Firefly, Doctor Who, House of Cards, Game of Thrones, Dexter, Glee, Awkward, New Girl osv osv. Finns en del på min lista som sagt.

6. Favoritartist/band?
Samma här, ska jag bara välja en? Finns ju så många bra! Halestorm, Paramore, Rebecca & Fiona, Lana Del Rey, Lorde, First Aid Kit....

7. Någonting du saknar?
Det hade varit lite skönt med semester. Eller lite ledigt. Jag började ju jobba heltid (fyller i för folk på semester) direkt efter att skolan började. Och jag kommer jobba till dess att mitt nya läsår börjar (om jag kommer in d.v.s.)

8. Favoritlåt?
Jag kan verkligen inte välja bara en, men just nu är det "Slå mig hårt i ansiktet" av Thomas Stenström. Peppen!!

9. Hur gammal är du?
22.

10. Favoritskådespelare?
Johnny Depp, Rachel McAdams, David Tennant..det finns fler men det står lite still i huvudet just nu.

11. Favoritfärg?
Blå. Eller lila.

12. Hög eller låg musik?
Lagom hög så att jag stänger ute omvärlden men ändå kan tänka, och så att ingen blir störd.

13. Senaste boken du läst?
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Läste ut den igår morse. Så bra! Recension kommer!

14. Vad läser du just nu?
Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Det språket alltså. Wow.

15. Senaste programmet du såg?
Dexter.

16. Favoritmat?
Allt som min sambo lagar. Samt sushi.

17. Plats du vill besöka?
Vill till London igen som vuxen (var där som 11-åring senast tror jag, det var inte så händelserikt). Men även Paris, Australien och Bali står högt på önskelistan just nu.

18. Sista platsen du besökte?
Mammas hus i Bålsta? Är det lagom långt bort? Själv bor jag precis söder om Stockholm. Om det är en plats jag normalt inte besöker ofta, så Jönköping i mitten på Juni.

19. Favoritsötsak?
Lakrits! Och choklad. Och karamell.

20. Senaste sporten du spelade?
Haha räknas slalomläsning som sport? Eller e-sport? I så fall bägge (Hearthstone som e-sports-spel). Annars tror jag det är typ fotboll, basket eller handboll från gymnasiet.

Vill du göra den här taggen så gör den bara. Så gjorde jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar