fredag 17 april 2015

Veckans jerka!

Okej det var länge sen jag svarade på bokbloggsjerkan, men eftersom den allt som oftast postas på fredagar och jag går hemifrån ganska tidigt (enligt mina mått mätt) så har den blivit bortprioriterad. Idag har jag dock lite tid över!

Veckans jerka lyder frågan "Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan (enligt dina egna kriterier, min anm.)?"

Och well, det har jag väl. Fast det beror på hur en ser på det. Jag har till exempel ca 700 självhjälpsböcker (nej nu överdrev jag lite) som behandlar allt från sockermissbruk till självkänsla till smarthet/lathet och lyckofällor. De är väl de pinsamma böckerna (för helt ärligt, det är inte sånt en skyltar om och jag funderade faktiskt på att skänka bort en hel drös av de när jag flyttade, men de fick hänga kvar) men många av de har faktiskt hjälpt mig massor. Ett exempel på en sådan bok är Good Enough av Elizabeth Gummeson, den hjälpte mig med mina prestationskrav. Kolla in om du också har lite för orimligt höga krav på dig själv och de sätter käppar i hjulet för ditt vardagsliv.

Ha en bra helg allihopa! Jag ska bara fokusera på att läsa ut Råta i helgen, har ni några roliga planer? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar