tisdag 6 januari 2015

No Top Ten Tuesday

Det är tisdag, vilket brukar betyda Top Ten Tuesday, men denna tisdag är temat "Top Ten Most Anticipated Debut Novels For 2015". Dock så har jag legat lite på latsidan när det kommer till att se vilka böcker som kommer ut under våren, så jag kommer faktiskt inte göra den listan idag! Den kommer förmodligen senare, när jag väl kollat igenom vårens katalog. Istället så tänkte jag, precis som många andra, försöka hålla mig till ett köpstopp när det kommer till böcker denna månaden. Jag har en ganska lång TBR-lista och en del nya böcker jag verkligen vill läsa. Därför kommer dagens TTT vara min TBR för den närmsta tiden framåt (och dessa böcker är endast de jag har i min bokhylla i kontoret, inte inräknat de jag har i vardagsrummet).


  1. Gul utanpå, Patrik Lundberg
  2. Warm bodies (varma kroppar), Isaac Marion
  3. Expeditionen - min kärlekshistoria, Bea Uusma
  4. Gone Girl, Gillian Flynn
  5. Meningen med hela skiten, Nina Åkestam
  6. The Rosie Project, Graeme Simsion
  7. Himmelstrand, John Ajvide Lindqvist

De första fyra böckerna köpte jag nyligen på Akademibokhandeln (ta 4 betalar för 3 for the win!). Resterande har varit i bokhyllan sedan Bokmässan, och jag behöver verkligen ta tag i böckerna i min bokhylla nu. Och som alltid, så finns A Song of Ice and Fire på listan.

Har ni någon TBR-lista för närmsta tiden? 

1 kommentar:

  1. God idee.. Er selv dårlig til å oppdatere meg med alt som kommer fremover.. I Oktober er jeg liksom inne på 2015 bøker kanskje :P
    Men har selv laget en topp 10 over bøker jeg bare må lese, som jeg allerede eier.

    Det er som du sier. TBR lista blir liksom fort større.. Så må prøve å lese flere og kjøpe mindre :) Lykke til.

    Spennt på hva du syns om Warm bodies.. Har ikke lest den, men sett filmen. Syns filmen var helt ok. :)

    SvaraRadera