tisdag 27 januari 2015

Top Ten Tuesday!

Hej och välkommen tillbaka ttt! Jag har inte riktigt haft inspiration till att skriva under de senaste Top Ten Tuesdays, men det är ett roligt ämne denna vecka (samt att jag vill ha boktips!). "Ten Books I'd Love to Read With My Book Club/If I Had a Book Club" är veckans tema. Jag har ju ingen bokklubb, och jag tänker mig inte att det är någon speciell sorts litteratur vi läser heller. Vi sätter igång på en gång!


  1. House of Leaves, Mark Z. Danielewski. Jag har bara kollat lite i den här boken, men alla jag pratat med om den säger att den är fantastisk. Det finns för tusan en bok med teorier om hur en ska läsa boken, så jag tror att det kan skapa en massa roliga diskussioner! 
  2. The Fifty Year Sword, Mark. Z. Danielewski. Såklart. Den är uppbyggd på samma sätt som House of Leaves är, med en massa konstiga textstycken och illustrationer mitt på sidorna. 
  3. Extremely loud and incredibly close, Jonathan Safran Foer. Ännu en bok som leker med utformningen på sidorna! Det bidrar till att skapa en djupare handling än enbart texten, och jag tror att det kan vara roligt att diskutera alla småsaker som händer på sidorna. 
Sen kommer jag inte på fler.. Jag vill läsa fler böcker som leker med det grafiska på sidorna inne i boken, så snälla kommentera fritt vilka fler böcker som gör så! Jag vill som sagt ha boktips! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar