måndag 9 februari 2015

I mustasche you some questions

(Kan vi börja med att tala om hur briljant den rubriken är (nej det var inte jag som kom på den)?!)
Okej så, Anna har (återigen) taggat mig i en enkät/frågestund/lista en skriver när en inte har recensioner att skriva så jag tänkte att vi börjar veckan med ett halv-uttömmande inlägg om mig!


Four names that people call me (other than my real name):
  1. Alex
  2. Lexie
  3. Alexia (de hör fel när jag säger "Alex eller Lexie" men det är verkligen inget jag föredrar)
  4. Lillstrumpa började min fantastiska styvmamma kalla mig för några år sedan, men risken finns att det fått ärvas ner till min styvbror nu. 
Four jobs I have had:
  1. Telefonförsäljare (värsta jobbet jag haft, någonsin)
  2. Runner på Lush (bästa hittills där jag fått betalt!)
  3. Säljare på Tele2
  4. Butiksbiträde på Filmkedjan
    (Jag har också för vana att åka till Dreamhack och volontärarbeta två gånger per år, men vet inte om det räknas som jobb direkt)
Four movies I would/have watched more than once:
  1. The Imaginarium of Doctor Parnassus
  2. The Fountain
  3. 500 Days of Summer
  4. Jeux d'enfants / Love me if you dare
Four books I would recommend: (eh, bara fyra?)
  1. Gul utanpå, Patrik Lundberg
  2. Extremely loud and incredibly close, Jonathan Safran Foer (jag vet att jag tipsar om denna ca jämt)
  3. naiv. super., Erlend Loe
  4. Dash & Lilys Utmaningsbok, Rachel Cohn & David Levithan
Four places I have lived:
  1. Upplands Väsby
  2. Sundbyberg
  3. Tullinge
  4. Nacka
    (Nej jag rör mig inte utanför Stockholm så mycket än)
Four places I have been:
  1. Cornwall, England
  2. Kanarieöarna (på två av dem faktiskt)
  3. Danmark
  4. Göteborg (det måste väl räknas?)
Four places I’d rather be right now:
  1. Norge
  2. London (fast det kanske är kallt och tråkigt på vintern)
  3. Los Angeles (ge mig värme)
  4. Paris (fast det får gärna vara varmt och så)
Four of my favorite foods:
  1. Wok som jag gjorde igår (med bara grönsaker, det var en färgexplosion utan dess like!)
  2. Currygryta med qourn och massor med champinjoner
  3. Allt med pasta. Sucker för pasta, helt klart. Gärna någon med krämig sås och svamp (hejdå beach-15, hehe)
  4. Sushi! Avokado + soja = kan vara det bästa som hänt mina smaklökar på en väldigt lång tid
Four TV-shows that I watch:
  1. Hemlock Grove (precis som Anna)
  2. Skins
  3. Girls
  4. New Girl
Four things I am looking forward to this year:
  1. Praktik!!
  2. Dreamhack Summer
  3. Allt roligt och spännande som förhoppningsvis händer så fort praktiken är över
  4. Bokmässan såklart
Four things I am always saying:
  1. Ehm... (tänker både snabbt och långsamt, så måste en stanna upp ibland)
  2. Juste! (är också ganska tankspridd)
  3. Vad i...? (ofta följt av "helvete" tyvärr)
  4. Haha (symboliserar skratt alltså. Kanske inte är något en säger, men jag skrattar ganska mycket)
Four people I tag:
  1. Old Adult Reads Young Adult
  2. Valfri! Det vill säga, om du vill göra denna tag så är du härmed taggad. Så. Jag har så dålig koll på vilka som har gjort denna och inte, samt vilka som blivit taggade. 

1 kommentar:

  1. Heh, av nån anledning så har jag inte haft koll på din blogg via Bloglovin (fixat nu så klart!), så jag har helt missat att jag blev taggad...

    SvaraRadera