tisdag 17 februari 2015

Top Ten Tuesday - Ten Book Related Problems I Have

Så veckans tema för Top Ten Tuesday är "Ten Book Related Problems I Have". Som någon som nyss flyttat vet jag ju direkt vad som hamnar på punkt ett, nämligen...


  1. Jag har tekniskt sett lite för många böcker. Det är himla tungt att packa alla mina böcker i flyttlådor och sen släpa de mellan boenden, faktiskt. 
  2. 3 pocket för 2 eller andra dumma påhitt som resulterar i att jag köper fler böcker än jag hade tänkt mig.
  3. Att jag över huvud taget spenderar lite för mycket pengar på böcker. 
  4. Att sortera mina böcker, och framför allt ställa in nya böcker på rätt ställen i bokhyllan. Jag är en sådan person som helst lägger saker på ett "lämpligt ställe" och sedan sortera upp allt under en superstäddag. Inkluderat böcker. Och att sortera in 10 böcker kan ta sin lilla tid om en ska behöva flytta på alla böcker på hyllorna under för att få plats med en ny på rätt ställe. 
  5. När jag är i slutet på en bok och troligen kommer läsa ut den på kollektivtrafiken och behöver ha med mig en till bok så jag kan fortsätta läsa på vägen till skolan eller var jag nu ska. Dels så behöver jag ha med mig två böcker i väskan och dels så behöver jag...
  6. Bestämma mig för vad jag ska läsa härnäst. Jisses vad svårt det kan vara att veta vilken bok jag vill läsa när jag avslutat en bok. Jag har ju en TBR-hög som heter duga. 
  7. Att jag påbörjar nya, mer intressanta böcker, innan jag avslutat den jag håller på med. Då har jag inte så svårt för att bestämma mig för vad jag ska läsa, men det betyder också att jag läser ca sju böcker samtidigt nu, tekniskt sett. 
  8. När jag måste ha en bok och den är slut på förlaget. Detta hände mig nyss då jag beställde The sky is everywhere från Adlibris, och de mejlade mig strax därefter och skrev att boken är slut på förlaget så jag får gott bevaka boken själv och beställa den när den kommit in igen. Jag vill ha min bok nu! 
  9. Jag har vänner (*host* Anna *host*) som är väldigt duktiga på att rekommendera böcker. Detta ger mig både ha-begär och mindre pengar, och resulterar också i att...
  10. Det känns inte som om jag har tid att läsa alla böcker jag vill läsa. Det finns ju så mycket roliga saker en kan göra i livet, läsa är en av de, men många saker går inte att kombinera med läsning tyvärr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar