onsdag 5 november 2014

Comic Con|GameX

I helgen var det Comic Con|GameX i Kistamässan! Självklart skulle jag som inbiten nörd gå dit och kika på vad som fanns. Där fanns bland annat Comics Heaven, en hel monter med bara comics och serier-relaterade saker, Science Fiction-bokhandeln, Sverok (där vi spelade lite brädspel i väntan på att en föreläsning skulle börja) och ett helt område där en kunde testa nya spel till PS4 (kön var ungefär två timmar lång). Förutom alla roliga montrar där en kunde bli av med alla sina pengar om en inte var försiktig så sprang det omkring en himla massa cosplayare på mässan i fina utstyrslar.

Förutom att mest försöka ta in alla intryck så hade jag tänkt att gå på en föreläsning som handlade om hur en överlever zombieapokalypsen i Sverige! Det är Apart förlag som senare i höst kommer ge ut en bok som handlar om just detta, men tyvärr så var föreläsningen fullsatt när jag och mitt sällskap äntligen lyckades ta oss fram till salen. Jag valde att gå till Aparts monter, som de delade med Kolik, och pratade lite med dem efter föreläsningen. Förutom deras nya bok "Zombieöverlevnad" av Herman Geijer så ger de även ut bland annat The Walking Dead på svenska och A Game of Thrones i serie-version! Precis bredvid fanns som sagt Kolik förlag och jag pratade en del med Kim W. Andersson som ritat omslagen till Engelsforstrilogin samt är aktuell med Alena som ska bli film. Snacka om att jag, efter att ha sett det fantastiska bordet framför deras montrar, blev sugen på att läsa mer serier! Jag har ju tidigare bara läst Necropop, men den liknar jag nog mer vid en serieroman än ett kortare seriealbum som exempelvis The Walking Dead. Jag fick självklart med mig att per serier hem, samt en tröja med zombie-Strindberg på som de också säljer på Aparts hemsida. In och kolla vetja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar