tisdag 4 november 2014

Top Ten Tuesday!

Veckans Top Ten Tuesday handlar om böcker en skulle vilja läsa om. Jag brukar generellt inte läsa om böcker eftersom jag tycker att min tid inte räcker till att läsa allt jag vill läsa som det är redan nu, hur skulle jag då hinna läsa om böcker?? Men ett par böcker skulle jag kunna tänka mig att läsa om, om tiden finns.


  1. Självklart Harry Potter-serien. Jag har bara läst alla böckerna en gång (något som förvånade mina klasskamrater rätt rejält) och var ganska ung när jag läste dem. En omläsning är på sin plats. 
  2. Kafka på stranden av Haruki Murakami. Jag läste den när jag var 15 första gången och skulle nog behöva läsa om den som äldre för att förstå den helt. 
  3. Vi kallar honom Anna av Peter Pohl. Denna bok berörde mig rejält som ung, och berättandet i denna bok är fantastiskt. 
  4. Shopstop, Sockerbomben och liknande böcker som anses vara mer självhjälpsböcker kan ju behöva läsas om då och då, för att hålla minnet av de färskt. 
Förutom dessa böcker vet jag inte om det finns så många fler böcker jag faktiskt skulle vilja läsa om. Kanske kommer jag i framtiden hitta fler böcker jag behöver läsa om, men inte idag. Just nu är jag mest upptagen med att läsa allt på min TBR-lista.

1 kommentar:

  1. Harry Potter finns med på nästan allas lista idag så även på min. :)

    SvaraRadera