torsdag 3 september 2015

Det här med att ha fantastiska vänner

Så i mitten av sommaren klagade jag till Anna om att jag inte orkade läsa något, men ändå ville läsa. "Läs Harry Potter!" svarade hon, varpå jag med skämskudden framför ansiktet svarade "Jag har inte den här...". Så jag valde någon annan, lättsmält bok och tänkte inte mer på det.

När jag sedan kom hem efter en vecka i Göteborg hade jag (!) fått paket till min nya adress. Det var hur gulligt som helst eftersom det var en himla massa kattungar påklistrade utanpå paketet. Inuti låg Harry Potter and the Philosopher's Stone och Stardust samt ett kort med andemeningen "Inget hem är ett hem utan Harry Potter". Så nu har jag börjat läsa om Harry Potter (nej jag har inte läst serien mer än en gång, ja jag vet att jag är knasig) och jag kan liksom inte komma ihåg att den var så himla rolig?!

Så, det lönar sig verkligen att ha så himla vänner som dels förstår hur det är att inte orka läsa något speciellt, och som är så pass snälla och fantastiska att de skickar bokpaket till en! Nu ska här läsas Harry Potter och Stardust!

1 kommentar: