onsdag 9 april 2014

Att markera i böcker

Nu när jag håller på att skriva på min C-uppsats så sitter jag och läser om ett par böcker och tar ut citat ur dem, för att använda senare. Och det fick mig att tänka på att jag borde markera i böcker oftare. Jag borde ha ett fint litet bokmärke som är gjort av mini-post-its som jag bara kan sätta på en rad eller vid ett ord när något är extra fint, häftigt eller bara får mig att tappa andan. Det vore ju dessutom extremt roligt att ha om några år, när jag kan gå tillbaka och läsa om mina favorit-partier och komma ihåg vad jag gillade extra mycket just då.

Någon som har tips på ett sådant bokmärke kanske? :)

1 kommentar:

  1. Det finns på TGR! Fast de är ju inte så fina, men jag brukar försööööööka att alltid ha sånna i väskan. Fast jag är dålig på det...

    SvaraRadera