måndag 14 april 2014

Det handlar om dig - Sandra Beijer

Åh vad jag är kär i den här boken! Det rosa, fina omslaget smittade av sig på mitt inre, och jag kunde riktigt känna hur otroligt kär den här tjejen var, samt hur kär jag själv blev. I allt. Precis allt. Det var som att få vårkänslor tack vare en bok. Helknasigt, men också rätt så underbart.
Jag läste ut den här boken på ett par timmar, och det är faktiskt ett väldigt gott betyg! Trots att boken är 256 sidor lång innehåller ett par av dessa sidor bara ett par enstaka ord eller meningar. Och jag gillar det. Jag gillar att det inte bara är långa kapitel som beskriver precis hur dagarna går eller vilken middag hen ätit till middag. Det här är råa tankar som är ogenomtänkta, skrivna i stunden, vilket gör att det blir så himla verkligt. "Det går fem dagar och du ringer inte." det är ett exempel på en sådan mening som gör att det gör ont i mig. Jag vet hur det är att vara ung och kär och tro att allt kommer att gå åt helvete om en inte får ha den där pojken hos sig, och undra varför han inte ringer och vad som har hänt, för något måste ju ha hänt, jag måste ju ha gjort något fel? Annars skulle han väl ringa? 

Mm, det här är en bok jag rekommenderar alla att läsa. För den är så himla fin, och verklig. 
Det här är så pang på med känslor och kärlek som det bara blir.


Bokus|Adlibris|Rabén & Sjögren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar