onsdag 30 april 2014

Jag lever

Hej, välkommen tillbaka, kul att du kunde komma... Typ så känns det just nu. Jag har ju inte tagit mig tid till att ens öppna den här fliken för att skriva något.

Det här är inte jag. Men det skulle kunna vara.
Jag sitter nämligen med en sån där uppsats. En stor en. En C-uppsats på 15 poäng, som kommer att avgöra ungefär halva min framtid. Så jag har bara suttit med den och gjort lite annat smått och gott sen vi senast hördes vid.

Förutom att ha skrivit så fingrarna blöder (ja jag överdriver) så har jag bland annat:

  1. Läst ut en sån där roman. Ja, en riktigt skönlitterär roman. Alla böcker jag tagit i den senaste tiden har ju varit teoretisk litteratur. Jag har, och jag skojar inte nu, 8 teoretiska böcker hemma just nu, och ska hämta upp 4 till på fredag. 
  2. Suttit ute i solen och pluggat. När jag gjort detta har jag även bränt mig samt nyst sönder mig på grund av pollen. Kul liv, haha. 
  3. Tränat en del. Har insett att det här med att röra på sig är bra när en sitter framför en dator hela dagarna. Dessutom blir jag ganska så mycket piggare av att röra på mig. 
  4. Råkat beställa två böcker från Adlibris, som förhoppningsvis kommer den här veckan. Det är "Sockerbomben - i din hjärna" och "Ett sötare blod". Japp, med träning kommer även den där önskan om att få äta bra mat. Och jag är alldeles för sockerberoende för att det ska vara hälsosamt. (Vet dock inte ens varför jag hoppas att de kommer den här veckan, det är ju inte som om jag har tid att läsa något nu)
  5. Haft megaångest över den här uppsatsen. Prick idag är det 14 dagar kvar till den ska vara helt klar och inlämnad. Och ja, jag har ju lyckats boka upp mina två helger. Tur att jag inte jobbar om dagarna alltså! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar