måndag 1 september 2014

Terminsstart!

Imorgon börjar min sista kurs i som jag kommer läsa på Stockholms Universitet, Förlagskunskapen. Fram tills idag har jag låtit mig själv ha ett litet sommarlov (of some sort) eftersom jag dels behövt förbereda mig för skolan, och dels faktiskt inte läst så mycket (läs jobbat sjukt mycket och inte haft någon som helst ork till att läsa...tyvärr). Men! Nu är jag tillbaka! Jag har skaffat en ny och snabb dator, som förmodligen inte påverkar alls ifall jag kommer läsa mer eller inte, men den är fin att titta på, och skriva på. Jag kommer plugga något jag kämpat i tre år för att få plugga, jag kommer besöka Bokmässan på skoltid (hur awesome är inte det??) och jag kommer få praktisera (jag vet inte var än, men jag hoppas ju självklart på Rabén och Sjögren. Om någon med kontakter där läser detta - ni vet var jag finns!). Jag har även kommit ur mitt lilla blyga träsk där jag med både avund och beundran ser på alla andra bokbloggare som beställer recensionsexemplar till höger och vänster, och börjat beställa jag med. Det är ju faktiskt inte så farligt att skicka de där mejlen, oftast får jag ju ett positivt svar tillbaka!

Det här kommande läsåret kommer nog bli extremt roligt, konstigt och kanske lite jobbigt, men jag är mer peppad än överväldigad. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar