fredag 3 oktober 2014

Bokbloggsjerka!

Veckans bokbloggsjerka handlar om ifall/hur en planerar vad en ska läsa.

Jag brukar försöka läsa de recensionsexemplar jag beställt i första hand, just för att kunna ha en recension färdig på datumet. Dock så finns det vissa problem med det - när en annan (oftast nyinhandlad) bok blir alldeles för intressant för att inte kasta sig över på en gång är en vanlig orsak till att inte läsa recexet. Om jag istället inte har något recex och till exempel håller på med en serie, då brukar jag försöka läsa nästa bok i serien, för att få en sammanhållning.
Om jag däremot inte har några böcker som måste läsas så brukar jag ta den som jag längtat extra mycket till när den stått i bokhyllan och sett fin ut. Oftast kommer jag på under läsningen av de tidigare böckerna vilken jag vill läsa härnäst, så det brukar inte vara något problem att bestämma sig.

Men kort sagt, måste-böckerna först, därefter nästa bok i serien, därefter precis vad jag känner för. Det ska även tilläggas att jag för det mesta försöker avsluta böcker jag håller på med, men just nu har jag tyvärr tre böcker som jag påbörjat (varav en jag kommit halvvägs i) och de måste jag avsluta så fort som möjligt för att inte bli galen på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar