tisdag 7 april 2015

Top Ten Tuesday

Veckans top ten tuesday handlar om "Top Ten Characters You'd Like To Check In With" dvs, karaktärer vars bok/serie är över, och som jag vill veta hur det gått för längre fram i tiden.


  1. Jag tänkte skriva alla i Harry Potter, men insåg att det finns så mycket information om vad som hänt de ändå, så det är ändå onödigt. Dock skulle jag inte klaga om jag fick läsa lite om hur Harrys och Ginnys, och Ron och Hermiones barn växte upp, vilka äventyr de hittade på i slottet (är helt övertygad om att åtminstone Ron och Hermione skulle få en ordentlig busunge som skulle hitta på smarta hyss). 
  2. Katniss från Hungerspelen. Och inte bara Katniss, jag skulle vilja se hur hela landet återhämtar sig, vad som händer med makten osv osv. 
  3. Oskar i Extremely loud and incredibly close. Denna bok skapade ett väldigt starkt intryck hos mig, så jag vill liksom veta hur det gick för Oskar sen, hur hans liv fortsatte. 
Jag är ledsen men jag kommer inte på fler. Det finns ju en del serier som jag inte avslutat än eftersom de sista delarna inte kommit (ja jag tittar på er, Siri Pettersen, Salla Simukka och Rick Yancey, bland annat) och de fristående böcker jag läst har haft ganska bra avslut som antingen gjort mig nöjd eller gjort att jag känt mig mätt på karaktären och inte vill veta mer. Tråkigt men sant. 

Samtidigt har jag huvudet fullt av en massa kommande böcker (nackdelen med att sitta på ett förlag - de jobbar hela tiden åtminstone ett halvår eller kanske ett år i förväg) så jag tänker mest på alla de spännande böckerna som kommer att komma någon gång i höst/vinter/nästa år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar