tisdag 21 april 2015

Top Ten Tuesday!

Veckans Top Ten Tuesday handlar om ens favorit-författare! Wow! Hur ska jag kunna välja och sätta någon som nummer ett? Nej det går inte, se denna lista som en "alla Alex favvo-författare utan inbördes ordning" ungefär. Okej?


  1. Haruki Murakami - fastnade för honom tack vare att en ungdomsbok i högstadiet behandlade den. Sedan dess köper jag varje ny bok han ger ut, oavsett vad det är i princip. Favoriten? Kafka på stranden.
  2. Sandra Beijer - fantastisk bok, fantastisk blogg, supersöt person. 
  3. Jandy Nelson - har bara läst en bok men jag blev så kär. Andra boken står i bokhyllan.
  4. Patrik Lundberg - så äkta författare. Och bra. Och så gillar han vissa av mina bilder på Instagram *starstruck*
  5. Jonas Hassen Khemiri - tack vare en enda novell kommer han för alltid vara den person jag tänker på när någon nämner "kärleken som beskrivs i filmer". Samt att han är ett himla ordgeni.
  6. Lauren Oliver - har bara läst Panic (än så länge) men jisses vad spännande och bra den var. 
  7. Siri Pettersen - bra böcker, mycket trevlig författare.
  8. J. K. Rowling - för att Harry Potter alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. 
  9. Gunnar Ardelius - kan få en regning, grå eftermiddag i Stockholm att låta vacker.
  10. Fredrik Backman - den enda författaren som har fått mig att skratta och sedan gråta inom loppet av en minut (på grund av hans böcker alltså, han har varit jättesnäll mot mig när jag har pratat med honom i alla fall). 
Har ni någon av dessa författare som favorit? Berätta gärna, och förklara varför!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar