fredag 17 oktober 2014

Bokbloggsjerka 17-20 oktober

Veckans bokbloggsjerka har frågan "Vilken bok bör man inte veta någonting alls om innan man själv läser den?" Annika som har jerkan svarade Patient 67, ett val jag måste hålla med om! Det är väldigt svårt för mig att välja just en bok som en inte ska veta något om eftersom jag har en förmåga att läsa alla baksidetexter jag kommer över om en bok innan jag väljer att läsa den.
Däremot, om det är en bok i en serie eller liknande, så vill jag inte veta något om boken i förhand! Om jag väljer att påbörja bok två i en serie är det redan ett gott betyg, och att förstöra läsupplevelsen genom att läsa vad boken ska handla om är inte något jag brukar göra. Ett exempel på sådana tillfällen är när jag kastade mig över sista boken i Hunger Games-trilogin i samma stund som jag avslutade den andra (satt på ett tåg med dålig mottagning och försökte ladda ner boken till min Kindle-app..värsta tillfället att ha seg uppkoppling på någonsin).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar