fredag 10 oktober 2014

Bokbloggsjerka!

Veckans jerka lyder som följer: "Vilken är den mest komplexa fiktiva karaktären (på tv/bio eller i en bok) som du har träffat på?" och för någon som läste ut Den femte vågen igår kväll (så bra!) så har jag typ alla de karaktärerna i huvudet. Evan kanske allra mest, pga vissa anledningar. Jag vet inte hur mycket jag bör skriva ut här med tanke på spoiler-risken osv, men gällande Evan så var det en karaktär jag inte litade på först. Boken är uppbyggd på ett smart sätt viket gör att misstankarna får fäste, sen försvinner, och sen får fäste igen, vilket är skickligt gjort av Yancey. Evan är en karaktär som jag hatar att älska, just på grund av sin bakgrund, sina handlingar och vad han faktiskt gör i boken. Jag älskar också att hata honom, men av helt andra anledningar.

Ni som läst Den femte vågen, håller ni med mig? Vore kul att höra era tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar