tisdag 28 oktober 2014

Top Ten Tuesday!

Det är snart Halloween, vi har precis ställt om klockan så det är lite mörkare om kvällarna, vad passar då bättre än veckans Top Ten Tuesday som lyder "Top Ten Books/Movies To Read Or Watch To Get In The Halloween Spirit OR Top Ten Characters Who I Would Totally Want To Be For Halloween"

Jag väljer att berätta vilka karaktärer jag skulle vilja klä ut mig till, men jag insåg ganska snabbt att jag nog kommer behöva blanda en del karaktärer från filmer och böcker här, men så får det vara.


  1. Billy the puppet. Jag var faktiskt utklädd till honom i lördags när vi hade Halloween-fest hemma hos oss. Tyvärr hade jag ingen liten cykel att åka runt på, men det var väldigt roligt! 
  2. Mary Poppins! Det var min andra tanke när det kom till utklädnader för i helgen. Men så hade jag ingen lång kjol eller en väska som fått en "Undetectable Extension Charm" kastad på sig (kastad på sig? Du kastar ju en trollformel, eller hur?).
  3. Effie Trinket hade varit väldigt väldigt rolig att klä ut sig till eftersom hon är så otroligt färgglad! Varför vara mörk och läskig när du kan vara färgglad och rolig? Och extremt nervös hela tiden. 
  4. Tingeling! Så söt och det bästa av allt: du får springa runt och kasta glitter var du vill hela kvällen. 
  5. Alice från Alice in Wonderland. Bästa accessoaren hade helt klart varit en flamingo, men det känns taskigt att sno en från närmsta zoo... 
  6. Sherlock Holmes. Självklart skulle jag i så fall vara BBC:s version dock och springa omkring och vara cynisk och analysera människor baserat på vad de har på sig eller hur de för sig. 
  7. 50 shades of Grey. Japp, fast såhär: 
  8. Självklart så kan en vara en bookworm också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar