tisdag 14 oktober 2014

Top Ten Tuesday!

Denna vecka handlar Top Ten Tuesday om "Ten Places Books Have Made Me Want To Visit (whether fictional or real)". Vi börjar på en gång!

  1. Alla ställen i alla Harry Potter-böcker! Slottet, Diagongränd, Kråkboet, Hogsmeade, Hagrids stuga osv osv. 
  2. London, på grund av alla platser i Harry Potter-böckerna (obsessed much?).
  3. Kina (och alla andra ställen i Endgame (läser just nu för övrigt)).
  4. Borg (från Britt-Marie var här). Jag vet att stället inte finns, men hade varit roligt att se grusplanen och allt. 
  5. Alla platser från Det blåser på månen. Det var den första ordentliga romanen som jag läste, och trots att jag inte minns så mycket av platserna så minns jag något om något zoo och liknande. (Jisses jag måste verkligen läsa om den boken)
  6. Även alla platser från Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv. Framför allt Dr. Montgomorys hus! Kanske inte havet med iglarna..
  7. Panem. Eller ja, helst The Capitol. Fast alla ska vara snälla och glada och Hungerspelen ska inte existera. 
Kommer verkligen inte på några fler platser, har tydligen extremt dåligt minne kring vilka böcker jag läst och var de utspelar sig. Nåväl, detta får ni nöja er med! Har ni några tillägg? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar