fredag 24 oktober 2014

Bokbloggsjerka 24-27 oktober

I veckans bokbloggsjerka gäller det att svara på den enkla frågan "Vilken/vilka böcker läser du just nu?"

Ja, jag är som kanske bekant duktig på att påbörja böcker och sedan hitta en annan som känns mer intressant, så att de föregående blir liggande. Därmed har jag ett gäng böcker på mitt nattduksbord just nu. Högen består just nu av Wizard of Oz av L. Frank Baum (den fina Penguin-versionen som syns om du klickar på länken), Konsten att skapa en zombie av Frank Swain, Beautiful Creatures (1) av Kami Garcia och Margaret Stohl samt World War Z av Max Brooks. Jag håller också på att läsa Sockerbomben - i din hjärna av Bitten Johnsson och Konsten att få mentala superkrafter av Henrik Fexeus men det är ju inte skönlitterära böcker.
I min surfplatta har jag påbörjat The animal farm av Georg Orwell och kommit kanske tre sidor så jag vet inte om den räknas riktigt. Även Prodigy av Mari Lu ligger där i surfplattan och väntar på mig.
Men den bok jag aktivt håller på att läsa just nu är ändå Det oändliga havet av Rick Yancey som jag fick hem i onsdags. Precis innan jag påbörjade den började jag läsa Världens viktigaste kyss av David Levithan och kom kanske tio sidor in i den, så den räknas knappt till min lista just nu.

Där har vi det, svart på vitt: jag kan inte bara läsa en bok i taget, utan det känns tryggare att ha ett gäng på bordet bredvid mig när jag ska läsa innan jag somnar, utifall att jag tröttnar på nån av böckerna jag för tillfället läser.
Vilken/vilka böcker läser du just nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar