måndag 22 september 2014

Det här med skolan...

Som bekant är jag ju student. Och som student så ska en läsa och plugga totalt ca 40 timmar i veckan, alltså som ett heltidsjobb. Jag gör inte det. Ändå är det så himla svårt att hinna med allt jag behöver göra! (Läs "vill göra men borde prioritera annorlunda så jag skriver borde så att det låter bättre")

Det ska läsas till skolan (Bourdieu bland annat. Den kollektiva tristessen över den mannen smittar även av sig på mig...), till bloggen (jag har dels inte uppdaterat mina "läser just nu"-rutor på länge, men jag läser faktiskt både World War Z och Beautiful Creatures fortfarande. Och Prodigy. Och så påbörjade jag Onanisterna förra veckan, lite hastigt och lustigt.), en ska skriva rent sina anteckningar (att lösa detta problemet borde ju rimligtvis vara att skriva rent anteckningarna direkt i skolan, men jag har verkligen inte snygg handstil när jag skriver fort, och all info från läraren registreras inte när jag skriver ner saker från powerpointen, så jag måste skriva rent de hemma) och dessutom hinna äta, sova och förhoppningsvis träna lite så kroppen mår bra.

Hur hinner en med allt?! Sen ska det kanske också tilläggas att jag bor tillsammans med en man som kanske inte skulle klaga om jag stängde in mig på kontoret från stunden jag vaknade till stunden jag somnade, men jag saknar närhet ibland och social interaktion med en annan person i samma rum. Ett rimligt svar på ovanstående fråga kanske skulle vara att sova lite mindre, ett experiment jag kanske tar mig för kommande vecka.

Sen undrar jag också hur tusan en bestämmer sig för att bara läsa en bok, och inte byta bok innan en läst ut den? Jag har ju börjat på en del, men inte avslutat vissa av de sedan kanske mitten av sommaren (minns att jag började läsa World War Z ungefär samtidigt som Ebola utbröt ordentligt).

Som ni kanske märker är jag i stort behov av struktur och tips. Så snälla, ge mig alla bra tips ni har för att kunna klara av det här så lätt som möjligt! Tack på förhand!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar