onsdag 10 september 2014

Only väg is upp - Emmy Abrahamsson

Har du någonsin funderat på att åka till London, gå på scenskola och bli en världskänd skådespelare? Det gör Filippa, och hon är inte ensam om det. Ett par dagar efter studenten åker hon till London för att ansöka till The Royal Drama School, eller RoyDram som det kallas av folk som är medvetna. Förutom att komma in på skolan behöver Filippa också helst skaffa ett jobb och en lägenhet, så hon överlever veckorna innan hon, förhoppningsvis, börjar på RoyDram.

Detta är första boken i en trilogi om Filippa och hennes liv i London. Den är rolig, dråplig, på vissa ställen riktigt spännande och fylld med det bästa som en bra ungdomsbok kan tänkas ha! Ja, även kärlek och den konstiga dejtingscenen i London. Det är ändå väldigt svårt att skriva något om den här boken utan att avslöja för mycket om vad som händer. Jag kan däremot avslöja att jag efter att ha läst denna boken blev väldigt sugen på att bosätta mig utomlands ett tag, och plugga. (Fast inte att plugga utomlands, utan jag blev väldigt inspirerad till att plugga nu! Det kan visserligen också ha att göra med att jag inte pluggat på ca. tre månader, men det är en annan femma.)

Kort och gott var det här en bra bok om ett ämne jag aldrig läst om förut, och jag gillar både Filippa och handlingen starkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar