tisdag 23 september 2014

Top Ten Tuesday!

Dags för Top Ten Tuesday igen! Denna vecka handlar det om ens TBR-lista inför hösten.

1. Konsten att skapa en zombie - Frank Swain. Denna har jag faktiskt fått hem men inte orkat börja på än. Den står fint i min bokhylla och ropar lite på mig då och då.

2. Britt-Marie var här - Fredrik Backman. Älskar ju Backmans andra böcker och ser verkligen fram emot denna!

3. Not that kind of girl - Lena Dunham. Lena är ungefär världens bästa tjej, framför allt i serien Girls. Vet inte hur många gånger den serien hjälpt mig på olika sätt, och jag längtar verkligen efter den här boken!

4. Uppstigandet - Karen Bao. Hösten känns i allmänhet som en tid för lite mörkare, spännande böcker, och denna låter precis som en sådan. Början på en serie också, såklart!

5. Sveket - Ursula Poznanski. Detta är en dystopisk historia, början på en trilogi, och väldigt väldigt spännande verkar det som!

6. Endgame: Spelet börjar här - James Frey. Ännu en spännande ungdomsbok. Jag kan uppenbarligen inte få nog av de!

7. Stark som en björn, snabb som en örn - Kalle Zackari Wahlström. Tidigare under våren och sommaren hade Kalle en serie på svt-flow som hette Svett och etikett. Jag älskade det programmet! Jag tycker faktiskt om att träna, även fast jag är rätt dålig på det, så jag hoppas att den här boken skulle ge mig massor med inspiration.

8. Astronauten som inte fick landa - Bea Uusma. Jag har inte läst Expeditionen, även fast jag gärna skulle vilja, och eftersom alla säger att den var så himla bra så skulle det vara spännande att få läsa Beas tidigare bok som nu ges ut igen.

9. The Circle - Dave Eggers. Ännu en spännande ungdomsbok!

10. 8 saker du aldrig skulle våga - Eva Susso och Moa Eriksson Sandberg. Den låter som typiskt bra ungdomsbok!

Plus ALLT av Gunnar Ardelius! Jag började på Vill ha dig så illa här om dagen och läste ungefär halva på en kväll, bara för att jag inte kunde lägga ner boken. Så jag måste läsa allt han tidigare skrivit (och kommer ge ut).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar