måndag 8 september 2014

Sommarenkät - utvärdering

Okej, så nu är väl sommaren över kan vi säga. Jag har ju faktiskt börjat skolan, det är kallare om dagarna och solen går ner himlans mycket tidigare än vanligt. Så jag tänkte göra en utvärdering av sommarenkäten och vad jag svarade, samt vilket som blev rätt svar!

De fem böckerna jag bara MÅSTE hinna läsa i sommar skrev jag skulle vara Min mormor hälsar och säger färlåt, Under vintergatans alla stjärnor, Panic och Game of Thrones-böckerna. Jag läste de tre första böckerna nämnda, så där hade jag relativt rätt. Har inte ens Panic hemma, och jag är så långt från GoT-böckerna jag skulle kunna komma.

Den bok jag inte var så sugen på att tag i men kände att det var dags för var I kroppen min, men den har jag fortfarande inte tagit ner från bokhyllan. Kanske när det blir mörkare och kallare. Kanske då. 

Jag trodde att jag skulle läsa som mest på vägen till och från jobbet, vilket är precis där jag läst som mest. Det har även blivit en del i min säng nu de senaste dagarna mellan jobbet och skolan, då vädret inte varit så bra att jag känt för att sitta ute. 

Sommarens bästa bok trodde jag skulle bli Min mormor... men det blev faktiskt Boktjuven. Jag och Boktjuven spenderade en natt på akuten, där jag hann läsa ut den, och sen den intensiva läsupplevelsen är det definitivt min nya favorit-bok!

Sådär ja! Jag har även kollat lite på höstens böcker och har en del föraningar om vilka som kommer bli mina favoriter, men det tar vi en annan dag. Stämde dina föraningar överens med din sommar?

1 kommentar:

  1. Eftersom jag gjorde sommarenkäten i Augusti så hade jag ganska bra koll på vad jag skulle hinna så det stämde riktigt bra! Jag gillar verkligen Boktjuven! En mysig och varm bok fast den är så otroligt sorglig. :)

    SvaraRadera