tisdag 2 september 2014

Top Ten Tuesday!

I och med att skolan drar igång ordentligt, så drar även Top Ten Tuesday igång igen. Denna vecka handlar det om "Top Ten Book Characters That Would Be Sitting At My Lunch Table". Jag vill bara förtydliga att vid mitt lunchbord så är det en perfekt värld som gäller, så döda karaktärer eller karaktärer som ändrar sig efter den boken jag läst med de i, är precis som jag minns de i böckerna jag läst.


  1. Hermione. Det säger sig nästan självt; jag är en pluggis, Hermione är en pluggis, vi skulle komma så bra överens (även fast hon är mycket modigare i alla böcker än jag någonsin var under min uppväxt..eller kommer bli som vuxen.)
  2. Ron. Självklart måste Ron få vara med, framför allt eftersom Ron och Hermione är tillsammans (mitt lunchbord finns på universitetet - långt efter att paret slutat Hogwarts alltså). Dessutom skulle nog inte Ron ha något emot att sitta tillsammans med två pluggisar och försöka hitta smarta sätt att fuska under nästa tenta, eller något sådant. 
  3. Liesel Meminger (Boktjuven). En person som älskar böcker lika mycket som jag måste få vara med!
  4. Lena Duchannes (Beautiful Creatures). Trots att jag inte läst klart första boken i serien än så tycker jag att Lena verkar som en väldigt intressant karaktär, och jag tror att jag skulle kunna ha långa diskussioner om exempelvis kläder med henne (älskar hur hon är beskriven i boken, och jag har ju fuskat och sett filmen, så jag vet ju att hon är intressant. Förutsatt att hon skärpt till sig lite kring det här onda/goda, och faktiskt vill prata om sin bakgrund.)
  5. Rincewind (Discworld-serien). Jag tror att Rincewind skulle kunna liva upp stämningen ordentligt om, låt säga någon skulle få för sig att krossa ett fönster eller nåt, oavsett om han ville det eller inte. Rincewind är nämligen den dråpligaste trollkarl jag någonsin stött på, och att inte låta honom äta med oss vore ett stort misstag.
  6. Prim (Hunger Games-serien). Visst, Katniss kanske är coolare, starkare, snabbare och allt sånt där. Men jag är lite av en sån person som vill inkludera alla. Och Prim är så himla söt till sättet. Och smart. 
  7. Peeta (Hunger Games-serien). Bara för att jag älskar att baka. Han skulle kunna lära mig baka de mest fantastiska bröden, bakelserna och tårtorna. Vadå prata om skolarbetet vid lunchen? Nej här är det recept som gäller! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar